Concediul de vară îți bate la ușă și vrei să topești câteva kilograme? Îți recomandăm dieta 5:2, o formă de post intermitent ce te ajută să pierzi în greutate rapid, fără prea mari eforturi.

Postul intermitent a devenit un trend pentru a pierde în greutate. Există numeroase modalități de implementare, însă cel mai recunoscut este dieta 5:2. În acest caz, acest regim presupune ca cinci zile pe săptămână să mănânci normal, iar în alte două zile să reduci complet caloriile.

Cum funcționează postul intermitent

În timpul postului intermitent, organismul epuizează rezervele de grăsime în energie, sporind astfel pierderea în greutate. Ținut constant, postul intermitent ajută la reducerea inflamațiilor din organism, previne obezitatea și reduce riscul de rezistență la insulină.

Pentru a te bucura de efecte rapide este important ca în timpul zilelor normale să ai un meniu ce conține un aport scăzut de carbohidrați și să mănânci la ore fixe. De cealaltă parte, nu sunt recomandate nici alimentele care conțin multe calorii, zahăr ori care sunt procesate.

Care sunt avantajele dietei 5:2

Dieta 5:2 are numeroase beneficii, pe care îți propunem să le descoperi mai jos:

Este flexibilă

Diet 5:2 este flexibilă, deoarece ai posibilitatea de a-ți alege singură zilele în care mănânci normal ori în care ții post intermitent și, de asmenea, ai posibilitatea de a-ți stabili care sunt mesele la care consumi calorii mai multe.

Nu este o dietă extremă

Spre deosebire de alte diete mai restrictive, dieta 5:2 nu presupune să ții post intermitent 24 de ore ori să bei doar ceai, cafea ori apă. Acest regim alimentar nu este greu de ținut și nici nu determină anxietate care apare de obicei atunci când urmezi un regim mai strict.

Sunt permise toate alimentele

Dieta 5:2 este o dietă ușor de urmat, deoarece oferă posibilitatea de a consuma toate tipurile de alimente. Se recomandă, însă, să eviți alimentele care conțin doar calorii goale și să le alegi pe cele care sunt bogate în vitamine, minerale, proteine și grăsimi sănătoase.

Contribuie la menținerea sănătății

Potrivit studiilor de specialitate, dieta 5:2 este o formă de post intermitent care aduce numeroase beneficii pentru sănătate. Reduce riscul de rezistență la insulină și previne riscul de obezitate. De asemenea, un alt studiu publicat în 2020 a arătat că postul intermitent reduce riscul de a dezvolta boli cardiovasculare și diabet, contribuie și la normalizarea tensiunii și, totodată, ține sub control nivelul de lipide din sânge. Reduce efectele date de stresul oxidati și conferă un boost de energie.

Efecte adverse ale dietei 5:2

Potrivit revistei Behavioral Science, în primele zile ale acestei diete, persoanele care o urmează pot experimenta:

  • foame intensă
  • iritabilitate
  • oboseală
  • dureri de cap
  • schimbări ale stării de spirit
  • tulburări de somn

Credit foto: Shutterstock