Crampele menstruale, acel disconfort resimțit la nivelul ovarelor sau în partea de jos a spatelui, sunt probleme cu care se confruntă multe femei în preajma menstruației. În această perioadă, mușchii uterului se contractă și se relaxează ajutând la eliminarea mucoasei acumulate. Deși pot fi extrem de neplăcute, ele pot fi ameliorate cu ușurință, cu ajutorul unor remedii naturiste.

Medicii nu știu cu exactitate ce provoacă aceste crampe menstruale, însă ele sunt asociate și cu un flux abundent a menstruației, precum și cu creșterea uterului ori cu endometrioză.

Ce poți face pentru a ameliora crampele abdominale, află mai jos:

Aplică comprese calde

Cea mai simplă modalitate de a combate crampele menstruale este să aplici comprese calde pe abdomen. Potrivit unui studiu realizat în 2018, căldura ajută la ameliorarea durerilor. Tot ce trebuie să faci este să încălzești un prosop cu fierul de călcat și să-l aplici pe abdomen ori să pui o sticlă cu apă caldă.

Masează abdomenul inferior cu uleiuri esențiale

Un aliat de nădejde pentru ameliorarea crampelor este masajul. Aplică câteva picături de uleiuri esențiale și masează abdomenul inferior, precum și spatele pentru 20 de minute. Ulterior, te vei simți mult mai bine. Pentru efecte maxime, folosește ulei esențial de lavandă, de mentă, de trandafir sau de fenicul.

Evită anumite alimente

În timpul menstruației poate fi o idee inspirată să eviți anumite alimente ce pot cauza balonarea și retenția de apă, precum alimentele grase, alcoolul, băuturile carbogazoase, cafeina și alimentele sărate. Evitându-le, poți ameliora crampele și reduce tensiunea. În loc de cafea, poți, spre exemplu, să bei ceai de ghimbir cu lămâie ori ceai de mentă cu lămâie.

Totodată, pentru ameliorarea durerilor menstruale alege să bei ceai de mușețel, de fenicul sau de scorțișoară, deoarece aceste băuturi pot reduce spasmele musculare, pot contribui la ameliorarea durerilor și a stărilor de vomă.

Consumă alimente bogate în magneziu

Dieta poate contribui la ameliorarea durerilor menstruale, potrivit nutriționiștilor, așa că include în dietă alimente care sunt o sursă bogată de magneziu, precum migdale, fasole, spanac, iaurt, precum și unt de arahide.

Credit foto: Shutterstock