Fie că sunt consumate proaspete, crude, gătite la cuptor ori fierte, legumele sunt considerate a fi adevărate comori pentru sănătate și sunt printre cele mai recomandate grupe de alimente din Statele Unite ale Americii. Totuși, multe persoane refuză să consume legume ori consumă prea puține, motiv pentru care în articolul de astăzi îți recomandăm să descoperi ce beneficii au acestea pentru sănătate.

Poate că legumele nu au tocmai un gust savuros, precum al fructelor ori al altor preparate, însă ele sunt surse de nutrienți care ajută la menținerea sănătății și chiar reduc riscul de a dezvolta boli cronice.

Află care sunt beneficiile legumelor, mai jos:

Reduc riscul de apariție a bolilor de inimă

Bolile de inimă sunt în continuare pe primul loc în ceea ce privește cauza de deces în Statele Unite ale Americii, potrivit unui studiu realizat în 2019. Din acest motiv, nutriționiștii recomandă consumul de legume, întrucât sunt o sursă bogată de vitamina C, caroteinoide și alfa-tocoferol, o formă de vitamina E, care a fost asociat cu reducerea riscului de a dezvolta boli de inimă, cancer. Totodată, legumele sunt o sursă bogată de potasiu, ajutând la reducerea tensiunii arteriale.

Previn apariția cancerului

O dietă bazată pe legume ajută, de asemenea, la reducerea riscului de apariție a cancerului, potrivit American Cancer Society și American Institute for Cancer Research. Tocmai de aceea, fiecare porție de mâncare ar trebui să fie pe jumătate formată din legume, fructe, cereale integrale și semințe. Grație aportului de vitamine, mineralle și fibre, precum și conținutului bogat de apă, acestea ajută la reducerea riscului de apariție a cancerului.

Țin diabetul la distanță

În 2019, 1,4 milioane de noi cazuri de diabet au fost diagnosticate și este prevăzut că în 2022 numărul persoanelor care primesc acest diagnostic va ajunge la 1,5 milioane de persoane. Din acest motiv, nutriționiștii recomandă adoptarea unei diete bazate pe fructe și legume. Potrivit unui studiu publicat în Journal of Diabetes Investigation, consumul de legume verzi, legume galbene și crucifere ajută la reducerea riscului de apariție a diabetului de tip 2, fiind bogate în fibre. Este indicat, de asemenea, ca persoanele predispuse la diabet să reducă consumul de carbohidrați și de alimente care conțin zahăr.

 Boli cronice renale

Un studiu publicat în Clinical Journal of the American Society of Nephrology în 2019 a arătat că o dietă bazată pe un consum sporit de legume este asociată cu un risc mai mic de a dezvolta boli cronice de rinichi. Din acest motiv, nutriționiștii recomandă consumul de legume pentru a preveni și încetini progresul bolilor cronice de rinichi.

Credit foto: Shutterstock