Consumul de zahăr îți poate afecta starea de sănătate, fapt pentru care în articolul de astăzi îți propunem să descoperi câteva trucuri simple care te pot ajuta să reduci consumul de zahăr.

Atunci când vrei să slăbești ori pur și simplu îți dorești să adopți un stil de viață mai sănătos este important să limitezi consumul de zahăr. Acest ingredient se găsește în numeroase produse, iar consumat în exces poate spori riscul de a dezvolta anumite afecțiuni, printre care diabet, obezitate și chiar boli cardiovasculare.

Potrivit unui studiu publicat în revista Critical Reviews in Clinical Laboratory Sciences, consumul de zahăr poate determina apariția rezistenței la insulină. Aceasta se traduce prin apariția diabetului de tip 2, dar și prin afectarea funcționării pancreasului și apariția altor probleme de sănătate.

Ce poți face pentru a reduce consumul de zahăr, află mai jos:

Ține post intermitent

Deși mulți nutriționiști susțin că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, unii sunt de părere că este masa în care oamenii pot să consume o cantitate mare de zahăr. Mulți oameni aleg să consume prăjituri sau produse de patiserie sau chiar sucuri, care pot fi o sursă bogată de zahăr. Așadar, dacă vrei să reduci cantitatea de zahăr pe care o consumi, alege să nu mai mănânci dimineața.

Renunță la sucuri

Sucurile, indiferent că vorbim de cele naturale sau de cele carbogazoase, sunt o sursă bogată de zahăr. Mai mult de atât, ele pot să conțină și îndulcitori artificiali, care nu sunt deloc benefici pentru sănătate.

Potrivit unui studiu publicat în 2017, îndulcitorii articiali pot să determine schimbări în flora intestinală, ceea ce determină un risc crescut de a dezvolta obezitate și sindrom metabolic. Așadar, în loc să consumi sucuri, fie ele și naturale, mănâncă fructele proaspete, de sezon sau bea apă minerală.

Renunță la alimentele ultra procesate

Atunci când ai un program încărcat, alimentele semipreparate pot fi o soluție bună, însă ele vin la ”pachet” cu o cantitate mare de zahăr și alte substanțe nu tocmai benefice pentru sănătate. Pentru a reduce consumul de zahăr alege să le înlocuiești cu alimente cât mai sănătoase, precum fructe și legume, care sunt o sursă excelentă de fibre și ajută la menținerea sănătății pancreasului.

Credit foto: Shutterstock